A matematika tudománya és a VÉDÁK - ízelítő


Közel egy órás jógagyakorlás, könnyű/közepes nehézségi szintű ászanákkal.., mely dinamizmusa miatt mégis inkább nehéznek mondható, növeli az állóképességet, erősíti a szív és keringési rendszert, ideértve a nyirokkeringést is. Természetesen a tüdőre is kedvező hatással bír, növeli annak kapacitását. A tudatos légzéssel "átlélegezzük" a tüdőt, aktivizálva az "összes" léghólyagocska munkáját,  feloldva a "pangó" területeken is a salakanyagokat. Ez utóbbi hatása a jógának természetesen az egész testre, a szervezet minden szövetére, funkciójára jellemző. A relaxációval pedig feltesszük gyakorlásunkra a koronát, jóleső tudatos jelenléttel, légzéssel átlélegezzük a testszerte feloldott blokkokat, megpihen a test és csendes az elme. 


Könnyű jóga gyakorlás, fej-nyak-váll hangsúlyos...  és egy kis anatómia, hogy mely izmok találhatók ezen a területen, mit is "dolgoztatunk", lazítunk...

Az adho mukha svanászana anatómiai élettani (rövid) leírása


Az adho mukha svanászana-hoz kapcsolódóan az un. "hamstring" izmok anatómiája, rövid jellemzése.


Rövid video az Ayurveda és az ászanák kapcsolatáról.