ÓRATÍPUSOK

A jóga gazdag eszköztárából egy-egy órán természetesen nem kerülhet sorra az összes, sőt, ugyanaz az "eszköz" pl. a jógatesthelyzetek (ászanák) különböző módon pl. statikusan vagy éppen dinamikusabban végrehajtva más-más hatást érnek el, különböző hangulatúvá téve ezzel az órai gyakorlást.

         Gerincjóga

A gerincjóga úgynevezett "alkalmazott" jóga folyamat, vagyis a hatha jóga eszköztárából az ászanákat/testhelyzeteket, pózokat alkalmazza. Központjában a fizikai test áll. A légzés szabályozása és ezáltal az energetika (pránájáma) csak annyira hangsúlyos amennyiben az segíti az ászanák felvételét. Élettani hatása a jógáról menüpont alattiakkal egyezik meg. Az oktatói instrukciók középpontjában a gerinc megfelelő helyzete áll. Természetesen az emberi test mint holisztikus "egész" a tárgya minden alkalmazott jógafolyamatnak is.... gerincjógázni "kétféle hangulatban" és időtartamban tudsz az Ambajogában: "könnyebb"- 60 perces illetve, "közepes" - 90 perces


       Hatha jóga

Míg a gerincjóga órákon a fizikai test jógája áll a középpontban, ezen az órán hangsúly kerül a jóga ezen kicsit túlmutató oldalára is. Ilyen például az energetika, prána - életerő áramlásának harmonizálását szolgáló pránájáma gyakorlatok.

Az óra felépítése (90 perc): Ráhangolódás, tiszteletadó mantrák zengetése - Bemelegítés - Ászanák - Pránájáma - Mantra-meditáció - Relaxáció



        Jóga a tiszta          légutakért !

KEDDENKÉNT 17 órától 50 perc !

A sólámpa hangulata, a sóporlasztó légúttisztító, "tengerparti" sós levegője, a jóga (mellkasnyitó) ászanái, légzőgyakorlatai... és az óra végén jóleső relaxáció a hangtál hullámain... néhány szóban erre számíthatsz ezen az órán !

Senior jóga

Az elnevezéssel ellentétben nem is korosztályhoz kötném ennek az órának a jellemzését és az azon való résztvételt, inkább az óra jellege és hangulata határozza meg azt. Ez az óratípus csendesebb, finomabb, az ászanákat "könnyedebbre" módosítva vesszük fel, vagy éppen csak fizikailag hangolódunk rá. Tehát aki korától függetlenül, akár éppen betegségből felépülve, vagy évek óta mozgásszegény életmódot folytat és szeretne ezen változtatni, - próbálja ki ezt az órát.

Az óra felépítése hasonló a hatha jógáéhoz, időtartama 60 perc