50 perces, dinamikus

2020.05.11

50 perces, dinamikus un. vinyásza stílusú gyakorlás, melynek lényege, hogy a különböző ászanákat lényegében a napüdvözlet egyes elemeiből álló "sorozattal köti össze, légzésszinkronnal végrehajtva. Ezen az órán ezek az ászanák a következők: kiindulóhelyzet: adho mukha svanászana, vagyis lefele néző kutya póz (kilégzés), fekvőtámasz, szantólán ászana (belégzés), astanga ászana, vagyis nyolcponttartás, melyet nem engedünk egészen a talajra, hanem csak könnyedén érinti azt (kilégzés), urdva mukha svanászana, felfelenéző kutya póz (belégzés), adho mukha svanászana, lefele néző kutya póz (kilégzés)., és innen nyitjuk az egyéb ászanákat, testhelyzeteket. Egy vinyásza sorozat ( lsd. fent) köti össze az azonos ászanákat, egyik illetve  másik oldalra végrehajtva. Majd 3 kör vinyásza választja el a következő ászanáktól, melyet 5 légzésnyi pihenés, lazulás követ lefele néző kutya pózban. Ez a gyakorlás egyszerre fejleszti az erőt, az állóképességet és a rugalmasságot.